JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2015. március 12., csütörtök

Mintás blézer

Nagyszerű találmány a blézer, hiszen mindenféle egyszerű szettet fel lehet dobni vele. Nyerő szín a fekete ezügyben, de egy idő után már kezd unalmassá válni.

Ezen gondolatok alapján a kedvenc blézeremet kaptam fel, amikor az iskolai Vizuális nevelés órára textílfestést tervezett a tanárnő. A dolog technikailag a minta megtervezésével kezdődött. Azt már előre tudtam, hogy valamilyen népies díszítést szeretnék, valamint hamar körvonalazódott az is, hogy a piros megfelelő szín lenne ehhez. Megrajzoltam egy A4-es papírra azt, ami a fejemben élt, majd ezt átvittem egy olyan lapra melynek a másik oldalán átlátszó, ragadós fólia volt. Ezt kivágtam, majd a jól kifeszített textílre ragasztottam, úgy hogy negatívban adja azt a mintát, amit látni szeretnék. Ezt követte a festés, melyet egyszerűen, sörtés ecsettel végeztem, nagyon sok rétegben. A száradás után lehúztam a fóliát. Sajnos utána elég sok helyen kellett korrigálni, mert az anyagom nem volt pl. előre kivasalva. Egy pamutpólónál ez nem olyan tragédia, de ennél a vászonblézernél érdemes lett volna átsimítani. Azután valószínűleg a kifeszítés sem volt elég alapos. Szóval sok helyen "kimentem" a vonalból. Kapargattam, megrajzoltam fekete textílfilccel, ahol nagyon látszott stb. Hazaérve még szárítottam, majd átvasaltam. Később nagy bátran kimostam, melynek során a fele festék lejött, aminek annyiból örültem, hogy az elrontott részeket is levitte a mosás. A kontúrok azért megmaradtak, így ismét festettem, vasaltam, festettem, vasaltam. Most már jól bírja a mosást, de még mindig van piros textílfestékem, ha bármi történne.

Nekem tetszik, egyedibb, mint előtte volt és nem bántam meg, hogy a kedvenc blézeremet "összemaszatoltam". :) Nektek hogy tetszik? Bevállaltátok volna az elkészítését?
Üdv, Honey*

Sajnos ennél jobb képet
nem sikerült készíteni :/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése