JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2014. július 19., szombat

Tanulópénz...

Elég furcsa cím ez egy ilyen finomságnak, de majd mindjárt megértitek. Szóval csütörtök este a Nők Lapját lapozgatva rátaláltam egy isteninek tűnő receptre, és mivel nem tűnt nehéznek, így gondoltam, másnap el is készítem. Alapanyagok megvoltak hozzá, nekiláttam hát. Mindent a leírtak szerint tettem... Talán ez volt a baj!

Mentaparfé étcsokoládé-forgáccsal

HOZZÁVALÓK 6 SZEMÉLYRE: (Nekem 4 pohár lett belőle!)
2,5 dl tej, 5 dl tejszín (HABTEJSZÍN, ezt rendszerint elfelejtik megemlíteni. Én Hulalát vásároltam.), 15 dkg cukor (A Hulala eleve cukrozott, szóval lehet kevesebb is.), 2 csokor menta, 5 tojássárgája, 10 dkg étcsokoládé közepesen durvára aprítva

A tejet és 2,5 dl tejszínt forráspontig melegítjük a cukorral. A mentaleveleket megmossuk, egy edényben ráöntjük a meleg tejszínes keveréket. Lefedve egy órát állni hagyjuk, hogy átvegye a menta ízét. A mentát eltávolítjuk. Ismét felmelegítjük a keveréket (Kb. kézmelegnek kell lennie!), közben simára keverjük a tojássárgákat. Lassan hozzáöntjük a mentás folyadékot, simára keverjük, majd az egészet visszaöntjük a lábasba, végül állandó kevergetés mellett sűrűre főzzük. A krémet kihűtjük. A tejszín másik felét kemény habbá verjük. (A Hulalát előtte jó alaposan le kell hűteni. Anya szerint tökéletes, kőkemény habot lehet belőle verni. Nekem még sose sikerült... lehet, hogy nem volt elég hideg.) Óvatosan összeforgatjuk a mentás krémmel. A csokoládét közepesen durva forgácsokra aprítjuk, és a masszába forgatjuk. A parfét formába vagy poharakba töltjük, és mélyhűtőbe tesszük.

Én két helyen rontottam el:
1. Forrón öntöttem a tojássárgájához a keveréket, így a tojás megfőtt a hőben.
2. Valamiért megint nem sikerült felvernem a habot... :(


Végül szép is lett, és igazából ízre is finom, csak az állaga miatt olyan savanyú pofával kanalaztam... El voltam keseredve, de a tanulópénzeket meg kell fizetnem nekem is.

Jó étvágyat hozzá, ha kipróbáljátok! Nektek biztos jobban sikerül. :)

Üdv, Honey*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése