JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2014. június 22., vasárnap

Ananászos teabólé

Valamelyik szülinapomra vagy karácsonyra… már nem emlékszek, kaptam egy fémdobozt, benne kártyákkal. Ezeken a kis lapokon receptek szerepeltek, többnyire olyanok, amelyek teát tartalmaznak. Három kategóriára van bontva:
- HIDEG ITALOK
- FORRÓ ITALOK
- DESSZERTEK&SÜTEMÉNYEK
Eleinte úgy gondoltam, hogy sosem fogom ezeket elkészíteni, de amióta összeköltöztünk a barátommal, igényem van arra, hogy olykor-olykor meglepjem valami finomsággal. Így előre vettem a HIDEG ITALOK-at, majd találomra kihúztam egyet. Ananászos teabólé – olvastam, és a hozzávalók sem tűntek vészesnek.

Hozzávalók 10 pohárhoz:
- 1 l gyümölcstea
- 1 rúd fahéj
- 1 alma
- 300 g ananász (darabok)
- 500 ml narancslé
- 500 ml ribizlilé
- cukor
- 300 ml ásványvíz

1. Készítsük el a gyümölcsteát, és tegyünk bele egy rúd fahéjat. Ezután hűtsük ki.

2. Az almát hámozzuk meg, a magházát vágjuk ki, majd a húsát kockázzuk fel. Az ananászdarabokkal együtt tegyük bóléstálba.

3. A teát és a gyümölcsleveket öntsük a gyümölcsre, és a tálat töltsük fel ásványvízzel. Ízlés szerint édesítsük.

Én PICKWICK Fruit Variations Black Tea-t választottam, ebből pedig a barackosat használtam fel a készítéshez. Konzerv ananászt és Sió gyümölcsleveket vettem. Végül aztán nem a recept szerint készítettem el, mert kettőnkre nem terveztem 10 pohárnyit csinálni. A hozzávalókat érzés szerint öntöttem össze, s végül kimaradt a cukor és az ásványvíz.

A végeredmény pedig? A tea lágyságot adott bele, a fahéj karakteressé tette, a gyümölcsdarabok megbolondították a gyümölcslevek savanyították kicsit. Jégkockával kiváló nyári ital azoknak, akik szeretik a különlegeset.

Megjegyzés: Ha kínáljuk, érdem kis, dekoratív villát tenni a pohárba, ugyanis a végén a gyümölcsdarabokat ki kell szedni.
(Én még annyi hátrányból indultam, hogy nem nagyon volt semmi, amit bólés tálnak tudtam volna használni, így egy kancsóba készítettem el. Így viszont az alma- és ananászdarabok benne maradtak. Tényleg érdemes keresni valami erre alkalmas edényt és merőkanállal kimerni a poharakba.)



Kellemes fogyasztást a nyári napokra!

Üdv: Honey*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése