JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2013. november 7., csütörtök

Vannak még jó emberek

Nyugati – villamosmegálló. Itt kezdődött budapesti életem. Tavaly nyáron. Egyedül, önállóan a nagyvárosban.

Ijesztő volt? Kicsit. Izgultam? Nagyon. Biztos voltam benne, hogy élvezni fogom? Teljes mértékben.
Igen ám, de a valódi kérdések nem ezek voltak, hanem, hogy melyik irányba kell menjek vagy, hogy mért van minden járaton ellenőr? Később, hogy hogyan vegyek vonaljegyet?

Lehetett már vagy éjjeli egy óra, a megálló majdnem üres volt. Sötétség borította az eget, de az utcai lámpák sárgás fénye biztonságot takart a házakra, az el-elsuhanó autókra és a későn közlekedő emberekre.

Újabb combino, ez is tele kallerekkel. De miért!? Hagytam elmenni. És az a srác mért ül még itt? Vagy három szerelvény elment már…

Hogy ő szólított-e meg vagy én mentem-e oda hozzá, már nem emlékszem. Segített eligazodni, a barátnőjét várta és sok szerencsét kívánt a budapesti életemhez. Ki tudja hol van ma, együtt vannak-e a barátnőjével, boldog-e?...

Nekem mindig eszembe jut, hogy úgy érkeztem meg a barátságtalannak hitt fővárosban, hogy vannak még rendes, segítőkész fiatalok.

Ez jut eszembe most is. Most, amikor újra itt állok és elképedve gondolok vissza az iménti jelenetre.

A barátnőmmel megvártam a vonatot, de volt még 20 perc az indulásig. Visszamentünk a WestEndbe, hogy addig is melegben legyünk. Ahogy beléptünk, megláttam, hogy megüresedik egy kanapé a bejárat mellett. Mosolyogva fordultam a barátnőm felé: „Na ez éppen nekünk szabadult fel.” Azonban ebben a pillanatban becsapódott elénk egy piercingekkel teleaggatott fejű srác, és pofátlanul vigyorogva elfoglalta a helyet. Meglepettségemben, csak ennyit tudtam mondani: „Hejj, de udvarias vagy!” – hangomból csak úgy sütött az irónia. Hőbörgés nélkül továbbálltunk és jókedvűen megettük a kürtőskalácsot.

Állok a villamosmegállóban, szemem előtt lepereg a két történet, és belemosolygok a világba, mert tudom, hogy igenis vannak jó emberek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése