JELENLEG AZ OLDAL SZERKESZTÉS ALATT ÁLL! MEGÉRTÉSETEKET KÖSZÖNÖM!

2013. november 22., péntek

"Az áldozat piros harisnyát viselt..."

Marci a fülembe súgta: 
- Az áldozat piros harisnyát visel.
Így adtuk egymás tudtára, ha kiszemeltünk valakit, akit megtáncoltatnánk. A legjobb cimborám őt választotta. Alkoholmámorban pislogva kerestem a lányt. A barátom odalépett hozzá, majd pörgetni kezdte, gyilkos ritmust járt a lába, de a titokzatos idegen bírta a tempót. Elbűvölve néztem, ahogy lábai ütemre mozognak, ring a csípője, arca mosolyog. Aztán feltápászkodtam, hogy újra a pulthoz támolyogjak egy újabb felesért.

***

Megrökönyödtem, ahogy megláttam. Az imént sétált el mellettünk. Egyenes háttal, magasra emelt, büszke fejjel, határozott, mégis kecses léptekkel. Az alkoholtól kissé ködösen néztem utána, ahogyan a magassarkújában eltipeg. Szürke esernyő volt a kezében. Egy pillanatra átfutott rajtam az aggodalom. Egyedül van, védtelenül. Majd elhessegettem magamtól a gondolatot. Mi baja lehet a kihalt utcákon, amíg hazasétál.

Most pedig itt fekszik a földön. Lábai furcsa szögben kicsavarodva, elegáns cipőjének egyik párja fél méterre a lábától. A másikkal fájdalmasat rúghatott a támadójába. Tűzpiros harisnyája hosszantán felfeslett. A fekete ruha ujja lecsúszva hever a vállán. Keményen küzdhetett az életéért. Táskájának tartalma szétszórva a földön. Pénz nem volt nála, ellenben az összes ékszerétől megszabadították. A haja szétterül az arca körül, pirosra rúzsozott szája mosolyog. Az ember azt hinné, hogy alszik. Csak a nyakán végigcsurgó vér árulkodik arról, hogy örökre elhagyta a földi táncteret. Mégis még mindig méltóságteljes. Betartotta a báli dress code-t - fekete és piros, piros és fekete, vér és sötét hajzuhatag. Szép.

Hihetetlen, hogy csupán pár percig voltam nézője egy ember életének. Mégis örökre emlékezetembe vésődik egy kép róla. Egy piros harisnya. Ennyi volna a lét? Egy tánc, egy bál, egy öltözet? Mennyivel fiatalabb volt, mint én. Vajon táncolt-e eleget?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése